fbpx

היכן אתה גר?

היכן אתה גר?

לפני כמה ימים פנתה אלי בטלפון אישה: "שמי לאה", אמרה, "ואני בת 88. לפני כחמש שנים התאלמנתי מבעלי, ניסים. בעת ביקור של בני שלשום, שאל אותי ערן נכדי (האהוב) שאלות רבות וחכמות על סבא שלו שאותו כמעט ולא הכיר. בעקבות זאת עלה בראשי רעיון לכתוב את סיפורו של בעלי. האם תוכל לספר על עצמך ועל התהליך של כתיבת ספר כזה?"

מי אני

לאחר שסיפרתי ללאה שאני עוסק בכתיבת ביוגרפיות וספרי הנצחה מזה כעשרים שנה, שעבדתי במשרד החינוך שנים רבות ובתפקידי האחרון הייתי מדריך ארצי ליישומי מחשב, שסיימתי לימודי תואר ראשון ושני בחינוך וכן קורס שנתי בנושא כתיבת סיפורי חיים באוניברסיטה העברית בירושלים, ושעד כה הוצאתי למעלה ממאה ספרים שונים, סיפרתי לה מעט על תהליך כתיבת ספר.

התהליך

סיפרתי ללאה שאשמח להיפגש איתה לפגישה ראשונה בביתה או בכל מקום אחר שמתאים לה. לפגישת הכרות זו כמה מטרות: הראשונה – להכיר אותה, לשמוע פרטים ראשוניים על ניסים ז"ל, לברר במה היא מעוניינת, למשל האם איפגש רק איתה או שאיפגש גם עם אנשים שהכירו את בעלה בתקופות שונות של חייו, האם הספר יכלול גם את סיפורה או שמדובר בספר הנצחה בלבד, ועוד. 

עוד ציינתי שפגישה ראשונית זו היא ללא עלות או התחייבות, תארך כשעה עד שעה וחצי. במהלך פגישה זו אסביר מהו התהליך שאני מציע, כמה מפגשים נקיים, איך וכמה תמונות ומסמכים רצוי להכניס לספר כזה, כמה עותקים אני מציע, מהן העלויות ועוד.

אני גרה ב…

לאחר שלאה הסכימה עקרונית שכדאי שניפגש, שאלה אותי היכן אני גר. כשהשבתי שאני גר במבשרת ציון (סמוך לירושלים), היא נרתעה ושאלה: "זה לא רחוק מאוד? אני גרה בחיפה".

"למזלי", עניתי, "אני נייד מאוד, אוהב לנסוע ברחבי הארץ (אבל סובל כמו כולם מהפקקים שבדרך…), ובדרך כלל מגיע בכל שבוע יום אחד לדרום הארץ, ויום אחר לצפון. כך למשל, כתבתי ספרים לאנשים שגרים באילת, בבאר שבע, באשקלון, בניר עם ובאשדוד שבדרום, וכן לאנשים שגרים בחיפה, בישוב דבורה (ליד עפולה), בצרופה ובקריית שמונה שבצפון, ולרבים אחרים בכל רחבי הארץ.

עוד הוספתי: "את הראיונות עם האנשים ואיסוף החומרים לספר, שזהו הדבר המרכזי בכתיבת ספר ביוגרפי או ספר הנצחה, אני מקיים בעצמי, ותמיד במקום נוח למרואיינים".

בזמננו, כשכל אמצעי הטכנולוגיה עומדים לרשותנו, אני יכול לראיין גם בטלפון או בזום, אלא שאלו יהיו ראיונות השלמה או חד-פעמיים. לאחר סיום הראיונות ולעיתים גם העריכה הראשונית, אנו שולחים למשפחה את הסיפור לבדיקה, לתיקונים ולהשלמות, וזאת באמצעות המייל.

אם כך, אמרתי ללאה, המרחקים בארץ אינם מהווים מכשול לפגישות ולהפקת ספרי ביוגרפיה או להבדיל – ספר לזכרו של אדם שנפטר בכל מקום בארץ.

כך שגם אם אתם גרים "רחוק", אגיע אליכם לאחר תיאום זמנים, ונפגש לפגישת הכירות בת כשעה עד שעה וחצי (זאת כאמור ללא תשלום או התחייבות). בסופה של אותה פגישה אציע לכם אפשרויות ועלויות לכתיבת סיפור חייכם.

התקשרו עוד עכשיו, וניפגש.

מוטי מרגלית,

נייד:     0523-523-833

אתר:    www.doco.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן