fbpx

מתי מתחילים לכתוב סיפור חיים

מתי מתחילים לכתוב סיפור חיים

דוקו – כתיבת ביוגרפיות וספרי הנצחה

ביוגרפיה תוך כחודש וחצי.

יום אחד קיבלתי שיחת טלפון מגלית, שאמרה לי: "שלום, התרשמתי מאוד מהאתר שלך, בו הצגת בצורה טובה את האפשרויות לכתיבת סיפור חיים. אבא שלי יחגוג בעוד פחות מחודשיים יום הולדת עגול, ויהיה בן 80. החלטנו לערוך מסיבה גדולה. אשמח להיפגש אתך להפקת ספר ביוגרפי עבורו".

הודיתי לה על המחמאות, אך אמרתי לה שאיני יודע להפיק ספר ביוגרפיה תוך כחודש. הוספתי והסברתי שגם אם נצמצם מאוד את מספר הראיונות ורוב הספר יהיה צילומים ותעודות, עדיין יש דברים שלוקחים זמן, כמו תמלול הראיונות, עריכה ספרותית, משלוח טיוטות של מה שכתבתי למשפחה וקבלת תגובות, מיון התמונות והוספת כתוביות מתחת להן, עריכה גרפית, ולבסוף – הדפסת עותקים מהספר, דבר שלוקח כשבוע ימים.

מה אפשר לעשות?

לחילופין הצעתי שאפגש עם אביה במקום ובמועד הנוח לו לפגישה של כשעה (ציינתי כי הפגישה אינה כרוכה בתשלום), אשמע מי הוא, מהם הדגשים המעניינים אותו, אציג דוגמאות מספרים שכתבתי (וכתבתי מאות…), ובסוף אותה פגישה אציע אפשרויות, כגון כמה פגישות אפגש איתו, האם יהיו ראיונות עם אנשים נוספים כמו בת זוגו, ילדיו, אחותו המבוגרת ממנו בשנתיים או חברים שלו מהילדות או מהצבא. לאחר אותה פגישה אגיש לה ולאחותה הצעות מחיר לאפשריות שונות. עוד הצעתי, שלמסיבת יום ההולדת אכין דף מהודר שאותו הוא יקבל במסיבת יום הולדתו, בו ציון העובדה שביום ההולדת הבא שלו, בגיל 81, יוכל לחלק את ספרי הביוגרפיה שלו למשפחה ולחבריו הרבים.

אכזבה?

גלית ענתה: "הבנתי שאי אפשר לכתוב סיפור של שמונים שנה בפחות מחודשיים, אבל, אם תיפגש עם אבי והוא יידע שהמטרה היא כתיבת ביוגרפיה, והדבר לא יסתייע – הוא יתאכזב מאוד".

"נכון", עניתי, "גם לכך יש לי פתרון…".

… את הפתרון תוכלו לשמוע כשתתקשרו אלי.

אגב: הספר של אביה של גלית יצא לאור, והאב הגאה חילק אותו לילדיו, לנכדים ולחברים ביום הולדתו ה- 81.

מי אני?

שמי מוטי מרגלית, ואני ביוגרף הכותב סיפורים של אנשים למעלה מעשרים שנה. אני גר במבשרת ציון, ואני נוסע ונפגש עם אנשים בכל הארץ (כן, כולל אילת וקריית שמונה). סיימתי לימודי תואר ראשון ושני בחינוך ועוד קורס שנתי באוניברסיטה העברית בירושלים בנושא, וקורסים שונים ב"יד ושם" וב"יד בן צבי".

מהו התהליך?

כאמור, הכל מתחיל בפגישת הכירות בת כשעה, שנערכת בבית נשוא הספר (פגישה זו הינה ללא תשלום או התחייבות), בה אנו מכירים. במהלך הפגישה אני שואל שאלות כגון מיהם נשואי הספר, מה הרקע שלהם, כמה עותקים מהספר להדפיס ועוד. בפגישה זו אני מציג מעט מתוך מאות הספרים שכתבתי עד כה, ועונה על שאלות, ומשאיר הצעת מחיר כתובה שמחייבת רק אותי.

רק אם תחליטו על כך, נתחיל במסע המשותף. אני אפגש עם נשואי הסיפור בד"כ פעם בשבוע לכשעה – שעה וחצי, וזאת לפי מספר הפגישות שהצעתי בפגישת ההכירות. את הפגישות אני מקליט ואז מקליד (מעביר קבצי קול לקבצי וורד), עורך, מוסיף תמונות ומסמכים שסרקתי אצלכם (או ששלחתם לי במייל), עורך עריכה גרפית ומדפיס במספר העותקים שנקבע. את הספר אפשר להציג גם באתר שלי, כך שכל אדם יוכל לקרוא או לקודד כך שרק מי שקיבל אישור (או שילם על כך) יוכל לקרוא. מובן שלא הכל אני עושה בעצמי. אני זה שאראיין אתכם, אלא שב"דוקו – כתיבת ביוגרפיות וספרי הנצחה" צוות בו כל אחד מתמחה בנושא אחר. פזית תזכיר לכולנו את מועדי הפגישות, שרה תתמלל את הפגישות, ניצה אחראית על ההפקה, יובל, שיפי או עפר יסייעו בעריכה ספרותית, עורך גרפי מקצועי יעצב את הספר ובבית הדפוס ידפיסו עותקים. הספר יוכל להיות מוצג גם באתר שלי.

יש המבקשים דברים נוספים כגון תרגום לשפה זרה. כך ראיינתי את גב' גילה, שלה חברות רבות בגרמניה, ולאחר שסיפור חייה היה מוכן בעברית, הספר תורגם לגרמנית. במקרה אחר צילמנו סרטון וידיאו בן כ 20 דקות, בו נשוא הספר סיפור בקצרה את סיפור חייו. את הספר ניתן יהיה להעלות לאתר מיוחד, בו רק מי שקיבל הרשאה או ששילם לכם עבור זאת, יוכל לצפות בספר. 


כל שנשאר לכם זה להתקשר ולקבוע פגישת הכירות – ללא תשלום או התחייבות, ולקבל פרטים והצעת מחיר.

מוטי מרגלית

נייד: 0523-523-833

מייל: motimar@gmail.com   אתר:   www.doco.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן