fbpx

מה לעשות כשהנכדים אינם מתעניינים

דוקו - מוטי מרגלית

מה לעשות כשהנכדים אינם מתעניינים

זהו סיפורם של סבים וסבתות לא מעטים.

הסבתא של היום שונה במרבית המקרים מהסבתא שלפני דור או שניים. אם בעבר במקרים רבים הסבא והסבתא גרו בשכנות לילדים ולנכדים וסבתא נהגה לטפל בנכדיה, זאת כדי שגם האם תוכל לצאת לעבודה, היום רבים גרים שלא בשכנות לילדים, ורואים את הנכדים פעם בשבוע, ואף פחות מכך. כתוצאה מכך, הקשר של הנכדים עם בני הדור השלישי לא תמיד רצוף. כך נוצר מצב שהנכדים אינם מכירים היטב את סיפור המורשת של משפחתם.

מספרת לי סבתא מרים: עול גידול ילדים קטנים עבר חלף לו מזמן, ונכדים זה "סיפור אחר". אני שמחה לעזור ולהיות איתם, אך זה לא כמו להתעורר בלילה, כל לילה, להאכיל, להחליף, לבשל ולחנך. זאת ועוד – הנכדים שלי עסוקים בעניינים שלהם, ואף שאנחנו מתראים לפחות פעם  בשבוע והם "מקדישים" לי דקות מזמנם, אינני מצליחה לעניין אותם ולספר להם איך היה בילדות שלי, איך היה בית ספר של אז, איך נישאתי וגידלתי את הוריהם…

סבתא של היום

בגיל השלישי החיים נראים אחרת לגמרי מהחיים שהורגלת בהם עד היום. את בפנסיה. כל מה שרצית לעשות לפני שנים ולא עשית בשל טרדות הבית, עבודה וגידול ילדים, עבר חלף לו ויש לך פנאי. ואת נפגשת עם חברות, משתתפת בחוגים ונוסעת בארץ ובעולם.

להפתעתך, באחד מערבי השבת עת אירחת את ילדיך, פנה אליך אחד הנכדים ושאל שאלות על עברך והתעניין בסיפורו של סבא, בעלך. את סיפרת, והוא הקשיב ברצינות ושאל שאלות נבונות.

הכל היה יכול להיות כמעט מושלם, אלא  שאז שמת לב שאחיו המבוגר יותר לא ממש מתעניין. הוא עסוק בטלפון שלו, ורק רוצה לברוח לעיסוקיו, וכך גם אחותו.

הנכדים יצאו לשחק, ונשארת עם הילדים.  לפתע אחד מהם פנה אליך ושאל: "סבתא, למה שלא תכתבי את סיפור חייך?" היה ברור לך שאת רוצה בכך, אך נראה לך שזה לא יעניין את הנכדים. "ראו מה קרה לא מזמן", ענית, "רק אתה התעניינת, השאר נעלמו ברגע שרק התאפשר להם, וממש לא התעניינו בקורות חיינו. כך יקרה גם אם אכתוב ספר, ובכלל, אני לא יודעת לכתוב".

מי אני – מוטי מרגלית

תחילה אציג את עצמי: שמי מוטי מרגלית. נולדתי בחיפה, ובגיל צעיר עברתי לגור באילת, שהייתה שונה מאוד ממה שהיא כיום. לאחר שרות צבאי סיימתי לימודי תואר ראשון ושני בחינוך, יש לי שלושה ילדים ושלוש נכדות.

את דרכי המקצועית התחלתי כמורה לחינוך מיוחד ושימשתי כמדריך ארצי ליישומי מחשב במשרד החינוך עד ליציאתי לפנסיה מוקדמת בתחילת שנות האלפיים, ומאז אני בעלים של חברת דוקו – כתיבת ביוגרפיות וספרי הנצחה. במסגרת זו נפגשתי עם מאות אנשים, כשלחלק ניכר מהם כתבתי את סיפור חייהם וסיפור משפחתם.

מה אני מציע?

אשמח להיפגש אתכם לפגישת היכרות ראשונית, וזאת מכמה סיבות:

  • יש הבדלים גדולים בין יכולות ורצונות של אנשים שונים. בפגישה ראשונית איתכם אלמד מי אתם ובמה אתם מעוניינים.
  • אציג לכם מעט מתוך עשרות רבות של ספרים שכתבתי בעשרים השנים האחרונות, ואולי תמצאו ספר שימצא חן בעינכם ותרצו משהו דומה.
  • סיבה חשובה לא פחות היא הכימיה: לא תוכלו לספר את סיפור חייכם למי שלא תחושו איתו בנוח, שלא תרגישו שנוצר בינכם קשר או תחושת אמפתיה.

למזלי, ניחנתי ביכולת אמפתיה ובאהבת אנשים, ואני אוהב מאוד את עיסוקי.

התקשרו אלי ואשמח להיפגש (פגישת הכרות ללא תשלום או התחייבות).

מוטי מרגלית   

נייד: 0523-523-833

מייל: motimar@gmail.com, אתר: www.doco.co.il

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן