fbpx

אודותינו

מי אנחנו

"דוקו – כתיבת ספרי הנצחה וביוגרפיות" הינה חברה המפיקה ספרי הנצחה לזכרם של אנשים שאינם עוד איתנו, וכן ספרי ביוגרפיה לאנשים המעוניינים שסיפור חייהם יועלה על הכתב על מנת שיוכלו להנחילו לבני משפחותיהם, לחבריהם ואף לקהלים רחבים יותר.

ההפקה כוללת את כל השלבים הנדרשים, החל מראיונות עם נשואי הסיפור ועד עריכה ספרותית, עיצוב גרפי והדפסה.

המייסד, הבעלים ומנהל החברה הינו מוטי מרגלית. לצידו של מוטי עובדים בעלי מקצוע שונים כגון: עורכים ספרותיים, מעצבים גרפיים, קלדנים, מפיקה ומזכירה, וקשורים אליו בתי דפוס. כל אחד מגורמים אלה תורם את חלקו בהפקת הספר.

בעלי תפקידים בחברה

מוטי מרגלית הוא יזם החברה, הבעלים והמנהל שלה.
מוטי הוא זה שיוצר את הקשר הראשוני אתכם, הוא מניע את תהליך הפקת הספר, מעסיק אנשי מקצוע מיומנים בתחומים השונים הנדרשים להפקת הספר ודואג שכל שלב בהפקתו יתבצע באופן איכותי. מוטי מוודא שהתוצר המוגמר – הספר, יהיה ראוי ומכובד, לשביעות רצונכם המלאה.

מוטי מרגלית הוא זה שמבצע את הראיונות איתכם בסדרת פגישות הנערכות לרוב בביתכם, במקום הנוח לכם ביותר. הוא מקליט ומצלם את הריאיון, ואף רושם לעצמו נקודות מרכזיות.
במידה וסוכם על מספר מרואיינים, כמו בני משפחה וחברים, מוטי יגיע אל כולם, אם בפגישה ישירה ואם בטלפון או בזום.
הראיונות מהווים שלב קריטי בתהליך הפקת הספר, והם למעשה הבסיס לכל הספר. מוטי עושה זאת מזה כעשרים שנה, כשהוא נוסע לכל מקום בארץ לביצוע הראיונות. בראיונות מוטי שואל שאלות מנחות, דואג ומוודא שכל הסיפורים והפרטים החשובים לכם יקבלו התייחסות, תמיד סבלני ובעיקר – מקשיב.
יכולת ההקשבה והאמפתיה של מוטי מאפשרים עבודה יצרנית מצד אחד ונעימה מצד שני, וזאת בזכות ההבנה שלו בנפש האדם, התבונה והניסיון הרב שצבר במהלך שנות עבודתו.

הקלדנים (הנקראים משקלטים), מקבלים את הראיונות המוקלטים (קבצי קול) ומעלים אותם על הכתב מילה במילה בתוכנת וורד. אלה יהיו הראיונות הגולמיים המוקלדים שיהוו בסיס לעריכה הספרותית של הספר.

העורכים הספרותיים הינם אנשי מקצוע מיומנים בעריכה ספרותית המגיעים ממגוון תחומים כמו עיתונות, תיאטרון, דוברות, פרסום וכדומה, ובעלי הכשרה בתחומים שונים כגון כתיבה יוצרת, כתיבת שירה ופרוזה, עריכה לשונית וספרות.
העורך הספרותי מרכז את הראיונות הגולמיים, ממיין את תוכנם לפי סדר כרונולוגי ולפי נושאים, ובונה מהם סיפור. הוא דואג שהסיפור יהיה מעניין ונכון מבחינת המבנה, התוכן, הדיוק ההיסטורי והשפה. הוא הופך את שפת הדיבור לשפה כתובה, שהיא בדרך כלל גבוהה יותר, ועם זאת מתאימה לסגנון האישי שלכם, ומוסיף לה נופך ספרותי. במידת הצורך מחפש העורך הסברים והרחבות היסטוריות במדיה הדיגטלית שאותם ניתן לשלב בספר באמצעות הערת שוליים או קוד QR (טקסט, תמונה או סרטון). אנחנו נתאים את העורך הספרותי על פי הסגנון המתאים לכם.

אם הוחלט שמוטי יסרוק את המסמכים והתמונות לספר, הוא יגיע בעצמו לביתכם עם סורק על מנת לסרוק את כל התמונות והמסמכים המיועדים להיכנס לספר. הוא מקפיד לא להוציא כל חומר מחוץ לביתכם, על מנת שלא יאבד חלילה.

המעצבים הגרפיים הם בעלי מקצוע העובדים עם תוכנות גרפיות שונות כגון פוטושופ ואינדיזיין. הגרפיקאי מקבל את הקובץ הערוך של הספר שאותו אישרתם, וכן את קבצי התמונות והמסמכים שלכם, ומעצב את פנים הספר ואת הכריכה. לפני תחילת עבודת העיצוב בפועל תקבלו מגוון הצעות שמהן תבחרו, בסיוע של מוטי והצוות, את עיצוב פנים הספר והכריכה הנכונים לכם.
לאחר אישור סופי שלכם, הגרפיקאי מייצר קובץ PDF שאותו ניתן להדפיס כספר מוגמר בכל בית דפוס.

החברה מקיימת קשרים עם כמה בתי דפוס שבבעלותם הציוד החדיש והמתקדם ביותר הן בדפוס הדיגיטלי והן בדפוס האופסט. הדפוס הדיגיטלי מתאים להדפסת מספר קטן של עותקים עד מאות בודדות, ואילו דפוס האופסט מתאים למאות עותקים ויותר.
כאשר מבשיל ספר והוא מוכן להדפסה, במידה שסוכם שחברת "דוקן" תדאג להדפסת הספר, החברה תדאג להדפסתו באחד מבתי הדפוס לאחר שתקיים "מכרזון" על מנת לבחור את האיכותי והטוב ביניהם. הדפסת הספר תלווה בבקרה של החברה מול בית הדפוס על מנת לוודא שהוא מודפס באיכות הראויה, בגודל שבחרתם, בעיצוב הגרפי שעליו הוחלט, בכריכה שבחרתם ובמספר העותקים שביקשתם.
בכל מקרה אתם תקבלו את הקובץ המקורי המלא של הספר המוכן להדפסה (PDF) שאותו תוכלו להדפיס בכל עת בעצמכם בבית דפוס שתבחרו, ללא תלות בחברת "דוקו", זאת בנוסף לעותקים המודפסים שתקבלו במידה וסוכם על כך מראש.

המפיקה, ניצה גורן, מנהלת ומרכזת את כל הפעילויות הקשורות בהפקת ספר הביוגרפיה: העברת הראיונות המוקלטים להקלדה, עבודה מול עורך ספרותי וביצוע בקרת איכות, שיבוץ התמונות והמסמכים, עבודה מול מעצב גרפי וביצוע בקרת איכות, ולבסוף העברת הספר המעוצב לבית הדפוס. לאורך כל התהליך היא מקיימת קשר שוטף עימכם.
רקע: ניצה היא מנתחת מערכות במקצועה, בעלת תואר שני בניהול מוסדות חינוך, בעלת הכשרה בעריכה לשונית וגרפיקה ממוחשבת.

דילוג לתוכן