fbpx

אודות מוטי מרגלית

מוטי מרגלית – מייסד חברת "דוקו", כותב ומפיק ביוגרפיות וספרי הנצחה למעלה מ-20 שנה, אב לשלושה ילדים, סב לארבע נכדות, בעל תואר ראשון ושני בחינוך.
רקע: בעברו עסק בהוראה במשרד החינוך בתחום החינוך המיוחד בבית חולים פסיכיאטרי, וכמדריך ארצי ליישומי מחשב במשרד החינוך. 

בימים אלו מתנדב מוטי כמנהל חטיבת התיעוד במטה ההסברה האזרחי (גוף שכולו מתנדבים, שבין השאר מתעד את מלחמת חרבות הברזל).

מספר מוטי:
"המפגש הראשון שלי עם כתיבת ביוגרפיה נוצר כאשר התבקשתי לסייע בכתיבת סיפור חיים של קרובת משפחה. העזרה שלי התבטאה אמנם בצד הטכני והאדמיניסטרטיבי, אך פעילות זו עוררה בי תחושת החמצה על כך שבזמנו, כשסבי (שהיה רב) עוד היה בחיים , לא טרחתי להתעניין ולשאול אותו איך ברח בזמן המלחמה לסין, איך הוא חי שם, ובכלל – כיצד נראו חייו, באיזו משפחה גדל וכדומה.

תחושת החמצה זו והידיעה שעל שאלותיי הרבות כבר לא אקבל תשובות, גרמו לי להבין שזהו היעוד שלי – לתעד סיפורי חיים. משם הדרך לפרישה ממשרד החינוך ולהקדשת כל זמני לכתיבת סיפורי חיים הייתה קצרה, ובהמשכה הקמתי את חברת "דוקו – כתיבת סיפורי הנצחה וביוגרפיות".
המפגש עם מרואיינים מעורר בי סקרנות, והשילוב של סקרנות זו עם יכולת ההקשבה שלי הוא לתפישתי המפתח ליצירת אינטימיות וקרבה בין מראיין למרואיין, דבר שהוא הכרחי על מנת שהתוצאה הסופית תהיה מושלמת עבור מי שעבורו הספר נכתב.
התוצאה הסופית המוקפדת נשענת על גילי, על ניסיון חיי, על הידע הרב שלי בתולדות העם היהודי בארץ ובתפוצות בעת החדשה ועל ניסיוני הרב בכתיבת סיפורי חיים וספרי הנצחה (עד כה הפקתי מעל 100 ספרים שמחלק מהם ניתן להתרשם כאן

כתבות על מוטי מרגלית:

ספרים דיגיטליים

דילוג לתוכן